Voorwaarden van de glasindustrie – Alles wat u altijd al wilde weten over glas, maar waar u niet om vroeg

Wat is frit? Frit is een industriële term voor de verf die wordt aangebracht rond de omtrek van de autoglasonderdelen. Een van de belangrijkste ingrediënten in frit is een glaskeramisch deeltje dat versmelt met het glazen oppervlak waardoor het een zeer duurzaam en krasbestendig oppervlak is.

Waarom zit frit (verf) op het glas? Frit heeft twee rollen op het glas. Ten eerste is het een cosmetische functie die wordt gebruikt om de interieurafwerking en details van de pinchweld te verbergen. Vroege modelvoertuigen gebruikten brede lijsten om te verbergen wat anders blootgestelde gebieden zouden zijn. Naarmate de sierlijsten kleiner werden tot het punt van niet-bestaan ​​op verschillende huidige modellen, speelde de frit een grotere rol bij het afdekken van onafgewerkte delen van het voertuig. Ten tweede remt de frit de UV-afbraak van urethaankleefstoffen. Hoewel de frit de UV-stralen niet volledig door het glas laat blokkeren, vermindert het de UV-lichttransmissie aanzienlijk. De meeste urethanen zijn niet UV-stabiel. Als urethaan langdurig wordt blootgesteld aan zonlicht, wordt het geel en wordt het krijtachtig. De aanwezigheid van de frit verlengt de levensduur van het urethaan lijmsysteem.

Hoeveel soorten frit zijn er? Er zijn honderden soorten frits ontwikkeld voor toepassingen in autoruiten. De meest voorkomende autoglasfritten die we gebruiken zijn zwart, grijs en wit, hoewel andere kleuren beschikbaar zijn. Frit-pasta’s zijn ontwikkeld om te werken in combinatie met de verwerkingsvereisten die nodig zijn voor een specifiek onderdeel. Elke pasta is ontwikkeld voor de specifieke oventijd- en temperatuurparameters die worden gebruikt om onderdelen op een productielocatie te fabriceren. Het is niet ongewoon voor een glasfabriek om met een tiental verschillende frit-pasta’s te werken.

Hoe wordt frit op het glas aangebracht? Frit wordt op het glas aangebracht met behulp van een zeefdrukmethode. Het lijkt erg op de methode die wordt gebruikt om T-shirts met zeefdruk te maken. Een afbeelding van het frit-ontwerp is ontwikkeld voor het glas in de gebogen of gebogen vorm. Vervolgens wordt de afbeelding uitgepakt en afgevlakt. Een zeefdruk is gemaakt om de frit door openingen in het scherm te laten gaan. De openingen komen overeen met het uiteindelijke ontwerpbeeld. De frit is een dikke pasta die op het scherm wordt aangebracht. Rubbers worden gebruikt om de fritpasta door de schermopeningen en op het glas te duwen. Frit wordt op het glas aangebracht terwijl het in de vlakke positie is voordat het door de oven wordt verwerkt. De oven helpt om de frit uit te harden en aan het glasoppervlak te smelten. Elk onderdeel met elk ander ontwerp heeft een uniek zeefdrukscherm. Zeefdrukken worden constant onderhouden gedurende de hele levensduur van een onderdeel. Vanwege de fragiele aard van de schermen zullen ze verslijten en moeten ze tijdens de hele levensduur van een onderdeel van de productie opnieuw worden gemaakt.

Wat is Batch-glas? Batch is een glasreferentieterm die een deel van het productieproces identificeert. De ruwe componenten van glas worden op de juiste manier geproportioneerd en in batches gemengd voor levering aan de oven. Hoewel glas wordt gemaakt in een continu proces dat 24 uur per dag, elke dag van het jaar wordt uitgevoerd, worden de grondstoffen naar behoefte in batches toegevoegd. Om aan te geven dat een glas batchglas is, betekent dit dat er geen materialen voor nabewerking, d.w.z. een film of coating, op het glas zijn aangebracht. Batchglas haalt al zijn eigenschappen uit de grondstoffen die worden gebruikt om het glas te maken. In het geval van privacy of batchgewijs glas, worden de donkere kleurstoffen en UV-remmers gemengd met de originele ingrediënten in het mengsel om het glas te maken.

Wat is floatglas? Floatglas verwijst naar het productieproces van glas. De ruwe componenten van glas worden gesmolten in een oven tussen een temperatuurbereik van 240OF tot 2850 F. Een continu proces wordt ingesteld wanneer het gesmolten glas van de oven naar het tinbad wordt verplaatst waar het op gesmolten tin wordt ondersteund totdat het glas afkoelt de suspensie staat op een temperatuur waarbij het glas vast wordt. Het float-proces werd ontwikkeld door Pilkington in de jaren 1950 en wordt nu beschouwd als het primaire state-of-the-art proces voor de productie van auto- en architecturaal glas.

Wat is de tinzijde en wat is de luchtzijde van glas? Zoals eerder vermeld, omvat het floatglasproces drijvend gesmolten glas op gesmolten tin. Het gesmolten tin is glad genoeg om glas zijn vlakke oppervlakken te geven. Het blik en het glas zijn als olie en water, ze mengen niet. De glaszijde die tijdens het drijfproces in contact staat met tin, neemt echter een microscopische laag tin op. Dit wordt beschouwd als de tinzijde van floatglas. De bovenkant van glas wordt de lucht- of atmosfeerzijde genoemd. Om de tinzijde van glas te detecteren, houdt u een UV-licht onder een hoek ten opzichte van het glasoppervlak. De tinzijde zal gloeien en de luchtzijde niet.

Wat is Soft-Ray en wat is Solar-Ray ‘? Soft-Ray en Solar-Ray zijn GM-handelsmerken voor het glas dat in hun voertuigen wordt gebruikt. Het identificeert het TYPE glas dat voor de bouw wordt gebruikt en kan op gelaagd of gehard glas verschijnen. LOF gebruikt E-Z-Eye-glas voor de productie van Soft-Ray-onderdelen en EZKool-zonweringsglas voor Solar-Ray-onderdelen. PPG gebruikt respectievelijk Solex en Solar Green. Deep Tint Solar-Ray is een ander GM-handelsmerk dat voorkomt op donker gekleurde delen van de zonneregeling.

Wat is een monogram? Een monogram wordt vaak het insect of handelsmerk genoemd. Elk stuk autoruit van glas is wettelijk verplicht om een ​​identificerend merkteken op het glas te hebben dat zichtbaar zal zijn zodra dat glas zich in de correct geïnstalleerde positie in het voertuig bevindt. Deze markeringen zijn meestal op het glas geschilderd, maar ze kunnen ook worden gezandstraald of met zuur in het oppervlak worden geëtst.

Wat zit er in een monogram? Voor automobieltoepassingen zijn er bepaalde overheidsartikelen die in het monogram moeten voorkomen, waaronder een DOT-nummer (Department of Transport), het M-nummer (Model) en het type glas (AS-1, AS-2, AS-3 enz.) Monogrammen kunnen ook informatie bevatten zoals de merknaam van het glas, de bedrijfsnaam die het glas heeft gemaakt, het bedrijfslogo, het land van oorsprong en een datumcode die aangeeft wanneer het glas is vervaardigd.

Is er hoe dan ook om te bepalen wat een onderdeel is door het monogram op het glas? Helaas bevat de meerderheid van de monogrammen geen informatie om te bepalen wat een niet-gemarkeerd onderdeel is. We beginnen echter meer onderdelen te zien die gemarkeerd zijn met het NAGS-nummer in het Monogram. Naarmate meer hiervan wordt gedaan, is het gemakkelijker om onbekende onderdelen correct te identificeren.

2-Wat is het verschil tussen AS-1, AS-2 en AS-3 brilcodes? Voor automobieltoepassingen zijn de drie meest voorkomende glassoorten AS-1, AS-2 en AS-3. Alle voorruiten moeten worden gemarkeerd met de AS-1-code op gelaagd glas met een lichttransmissie van meer dan 70%. Alle gehard glas met een lichttransmissie van meer dan 70% is gemarkeerd met een AS-2-code. Alle glas, gelaagd of gehard, dat minder dan 70% lichttransmissie heeft, heeft een AS-3-code.

Wat is een DOT-code? Het DOT-nummer geeft de glasfabrikant aan. De afkorting DOT staat voor Department of Transportation. Elke beglazingsfabrikant moet een DOT-nummer aanvragen om beglazingen voor voertuigen in de Verenigde Staten van Amerika te kunnen verkopen. Elk DOT-nummer wordt toegewezen door de overheid en is uniek voor elke fabrikant. Elk stuk glas dat wordt gemaakt, moet die DOT-code bevatten als het op de automarkt wordt verkocht.

Wat is een M-nummer? Het M-nummer is een modelnummer dat door alle glasfabrikanten wordt toegekend. Elk bedrijf stelt zijn eigen M-nummersysteem op dat uniek is voor die organisatie. Het M-nummer identificeert de specifieke glasconstructie. Het kan de glasdetails identificeren die worden gebruikt om een ​​onderdeel te vervaardigen, zoals glaskleur en dikte. Eén modelnummer kan van toepassing zijn op 50 verschillende onderdeelnummers. Elk modelnummer wordt elk jaar getest op naleving van de overheidsvoorschriften. Meestal kan een onderdeelnummer niet worden bepaald door het M-nummer.

Hoe kan ik bepalen of het glas in een auto origineel of een vervanging is? Als u de geschiedenis van de auto niet kent, is een manier om een ​​stuk glas te identificeren het monogram op het glas te controleren. Als u de fabrikant van het originele glas kende, controleer dan het DOT-nummer (Department of Transport) op het glas in de auto. Als het DOT-nummer niet van de OE-glasleverancier is, was het onderdeel een vervanging. Als het nummer overeenkomt, controleer dan de datumcode op het glas. De meeste fabrikanten markeren het monogram met een middel om de maand en het jaar van de glasproductie te identificeren, soms zelfs de datum en verschuiving! Omdat elk bedrijf het anders doet, moet u contact opnemen met de juiste fabrikant voor hun datumcodeconventies, die combinaties van letters, cijfers of zelfs punten over verschillende letters kunnen bevatten. Door de datum van het glas te vergelijken met de datum van de auto-assemblage, kunt u bepalen of ze hetzelfde vintage zijn. Als de glasdatum nauw overeenkomt met de montagedatum van het voertuig, is de kans groot dat het glas origineel is.

Welke kant van het voertuig bevindt zich aan de rechterkant? De RECHTER kant van het voertuig is de PASSAGIERS kant van het voertuig. De bestuurderszijde van het voertuig zou de linkerzijde zijn. Vuistregel, rechter- en linkerzijde worden bepaald door jezelf voor te stellen dat je in de auto zift.

Wanneer moet een niet-geleidende lijm worden gebruikt? Als de lijm contact maakt met de antenne of ontdooieringslijnen wanneer het onderdeel is geïnstalleerd, gebruikt u een niet-geleidende lijm. Niet-geleidende lijmen voorkomen interferentie met antennesystemen en verwarmde ontdooisystemen die zich in het glas bevinden. Veel nieuwe glazen onderdelen hebben de antenne, ontdooiverbindingen of busstaven rond de rand van het glas in hetzelfde gebied dat de lijm wordt aangebracht om een ​​glazen onderdeel te installeren. Het gebruik van een geleidende lijm heeft invloed op de prestaties van het elektrische systeem. Verschillende lijmfabrikanten bieden een niet-geleidend product voor deze glastoepassingen. Volg de specifieke instructies van de fabrikant voor het lijmsysteem dat u gebruikt.

Hoe veroorzaken installatiemethoden spanningsscheuren? Aan installatie gerelateerde scheuren zijn meestal het gevolg van een kortere uitsnijdingsmethode, waarbij al het oude urethaanbed niet wordt verwijderd voorafgaand aan installatie. Als de vorm en vorm van het nieuwe glas niet identiek is aan het oude urethaanbed, kan het glas vlekken op de lijm hebben die kunnen leiden tot breken. Aan installatie gerelateerde stress kan ook worden gevormd door te rigide lijmen te gebruiken die niet de compressie en flexibiliteit bieden die vereist zijn voor het lijmsysteem. Gewoonlijk zouden zich bij de installatie gerelateerde spanningsscheuren ontwikkelen na verloop van tijd nadat de lijm volledig is uitgehard.

Wat is gehard glas? Gehard glas is een enkel stuk glas dat wordt versterkt door een snel koelproces. Dit koelproces tempert het glas door zowel de boven- als de onderzijde met lucht te stralen. De buitenoppervlakken van het glas koelen sneller dan de kern van het glas. Deze actie zorgt voor een balans van spanningen tussen de oppervlakken en de kern, wat een aanzienlijke sterkte aan het glas toevoegt. Gehard glas is moeilijk te breken maar breekt in kleine korrelige stukjes.

Hoe worden geharde onderdelen gemaakt? Glas met de opgegeven dikte wordt op de gewenste maat gesneden. Elk kunstwerk of verfontwerp wordt op het glas aangebracht terwijl het zich in een vlakke positie bevindt. Dit omvat alle verwarmde roosterlijnen of antennelijnen die nodig zijn voor het laatste onderdeel. Het glas wordt in een oven geladen en wordt verwarmd tot temperaturen van 12.000 F. Er zijn meerdere processen die kunnen worden gebruikt om het glas te buigen wanneer het de oven verlaat, inclusief rol.

Hoeveel kracht is nodig om een ​​geharde backlite te breken? Hoewel de sterkte van gehard glas erg hoog kan lijken, is het belangrijk te erkennen dat de manier waarop gehard glas wordt gebroken de sterkte zal beïnvloeden. Gehard glas is buitengewoon moeilijk te breken met saaie, stompe voorwerpen. Gehard glas kan een breeksterkte hebben van maximaal 24.000 pond per vierkante inch. Bedenk dat gehard glas wordt geproduceerd door snelle koeling van de buitenste glasoppervlakken waardoor een balans tussen spanning en spanning ontstaat.

Waarom hebben de verwarmde rasterlijnen op verwarmde backlites soms een roodbruine kleur en soms een gele kleur? De kleur van de rasterlijnen wordt voornamelijk bepaald door het glasoppervlak waarop ze worden afgedrukt. De lijnen zien er donker uit wanneer ze op de blikken zijde van glas worden afgedrukt. De lijnen hebben een helderdere gele of oranje kleur wanneer ze op de luchtzijde van glas worden afgedrukt. Andere kleuren, zoals wit of lichtgrijs, kunnen wijzen op een mogelijk fabricageprobleem met de verwarmde rasterlijnen zoals een onderbakken toestand of te veel zilver. Deze kunnen resulteren in een verwarmde backlite die niet correct functioneert.

Is het een defect om verkleurde vlekkenpatronen op gehard glas te zien? Nee, de verkleurde vlekkenpatronen op een stuk glas zijn eigenlijk een fenomeen van het temperproces. Tijdens het temperen wordt lucht door honderden spuitmonden op het glas gedrukt. De vlekken zijn gebieden waar de koele lucht contact maakt met het glas. Het tempervlekpatroon kan aangeven hoe goed een stuk glas is gehard. De grootte en consistentie van de verkleurde gebieden zullen variëren met het exacte gebruikte proces, maar ze zijn aanwezig op alle geharde delen. De mogelijkheid om deze patronen te zien is afhankelijk van de installatiehoek en de lichtomstandigheden. Het is bijvoorbeeld gemakkelijker om de patronen op een hellend stuk glas in de schemering te zien dan om ze op een verticaal stuk in fel zonlicht te zien.

Wat is een Innershield? Het binnenscherm is een laag plastic op het binnenste stuk glas dat meestal op de voorruit werd gebruikt. Het binnenscherm voorkwam scheurtjes op het hoofd en het gezicht van een inzittende als deze bij een ongeval in contact kwamen met de voorruit. Het binnenscherm was ongeveer tien jaar geleden een populaire optie op luxe voertuigen.

Hoe wordt een schaduwband in een voorruit geplaatst? De schaduwband is voorgekleurd op het plastic dat tussen de glaslagen is geplaatst. Het plastic wordt geleverd op rollen en het ene uiteinde van de rol heeft de schaduwkleur. Tijdens de verwerking kan het nodig zijn om het plastic krom te trekken om de schaduwband te krommen zodat het overeenkomt met de curve van de bovenkant van de voorruit. Na het kromtrekken wordt het plastic op maat gesneden en is het klaar voor gebruik.

Wat is delaminatie? Delaminatie is de scheiding van de glaslagen en de kunststoflaag in een gelamineerd product zoals een voorruit. Dit staat ook bekend als een ongebonden gebied (UBA) of een olieslag. Het oude autoclaafproces gebruikte hete petroleum om voorruiten te lamineren en de olie kon in de randen sijpelen waardoor de voorruit delamineerde.

Wat is kogelwerend glas en hoe verschilt het van kogelwerend glas? Kogelwerend glas is glas dat een kogel zal stoppen. Elke kogel. Om een ​​glazen kogelwerend te maken, moet bij het ontwerpen van het glas rekening worden gehouden met elk type kogel van elk type pistool. Kogelwerend glas is eigenlijk een composiet van glas en plastic lagen die aan elkaar zijn gelamineerd om een ​​sterk composiet te bereiken dat een kogel stopt. Kogelwerend glas zal drie of meer centimeter dik zijn. Kogelwerend glas is ontworpen voor toepassingen met een weerstand tegen een reeks specifieke kogelkalibers. Kogelbestendig glas kan worden verkregen in een 3/4 inch dik composiet van glas en aan elkaar gelamineerde kunststoffen. Bij voertuigtoepassingen wordt rekening gehouden met het milieu-eindgebruik voor het glasontwerp. Als een voertuig is voorzien van kogelwerende of kogelwerende beglazing, moeten alle interieurafwerkingen ook worden herwerkt om het dikkere glas te kunnen bevatten.

Wat zijn spanningsscheuren? Spanningsscheuren zijn breuken van de randen van gelaagd glas, zoals een voorruit, die optreden zonder een impactpunt of een merkbaar beschadigd gebied. Hoewel dit fenomeen zonder schijnbare oorzaak kan optreden, zijn er echter twee belangrijke factoren die een rol spelen bij het creëren van spanningsscheuren. De spanningsscheur kan worden veroorzaakt door een fabricagefout in het glas of kan worden toegeschreven aan de installatiemethoden.

Hoe veroorzaken glasdefecten spanningsscheuren? Spanningsscheuren kunnen optreden als de twee glaslagen die worden gebruikt om het gelamineerde deel te maken niet volledig homogeen met elkaar zijn. Spanningsscheuren kunnen een spanning of compressie zijn die in het glas bestaat. Stress kan ook worden veroorzaakt door onvolledig gloeien of temperatuurverschil tussen de lagen. Productieprocessen omvatten meerdere kwaliteitscontrolepunten voor elk afzonderlijk onderdeel tijdens de productie om defecte onderdelen te identificeren en te elimineren. Toch kan het vanwege de productieomstandigheden moeilijk zijn om een ​​spanningsscheur te voorspellen.

Ik heb vaak gehoord van een voorruitoppervlak dat het nummer 1, 2, 3 of 4 oppervlak wordt genoemd. Wat betekenen deze cijfers? Het nummer van het windschermoppervlak verwijst naar het glasoppervlak van de afzonderlijke glaslagen in de gelamineerde composiet. Een eenvoudige voorruitconstructie bestaat uit twee stukken glas met daartussen een plastic laag. De oppervlakken worden geteld vanaf BUITEN het voertuig. Daarom is oppervlak nummer 1 het buitenoppervlak van het buitenste glazen stuk dat zou worden blootgesteld als het eenmaal in het voertuig is geïnstalleerd. Oppervlak nummer 4 is het binnenste oppervlak dat zich aan de binnenkant van het voertuig zou bevinden zodra het is geïnstalleerd. Oppervlak nummer 4 is het oppervlak dat is voorbereid met primers, reinigingsmiddelen en of activatoren die nodig zijn voor installatie. Oppervlak # 2 en 3 zijn binnenoppervlakken die in contact staan ​​met het plastic.

Wat is gelaagd glas? Gelaagd glas is opgebouwd uit twee stukken glas met een stuk plastic tussen de glaslagen. Eén type kunststof binnenlaag die wordt gebruikt is PVB of polyvinylbutyral. Gelaagd glas is vereist om voorruiten in de VS te maken.

Hoe worden voorruiten gemaakt? Twee afzonderlijke stukken glas worden op maat gesneden. Terwijl het glas vlak is, wordt het bedrukt met het artworkontwerp (frit) dat vereist is. Het glas wordt door een oven gebracht om het glas zacht te maken en de frit op het glasoppervlak af te vuren. Zodra het glas de juiste temperatuur heeft bereikt, wordt het in vorm gegoten en vervolgens afgekoeld. Na het vormen wordt het glas / plastic / glazen sandwich in een schone ruimte geplaatst en vervolgens in een autoclaaf geplaatst. Een autoclaaf is als een gigantische snelkookpan. De hoge druk drukt het glas en plastic samen. De hogere temperatuur verzacht het plastic, waardoor het glas en de plastic lagen aan elkaar worden gebonden. Zodra het glas de autoclaaf verlaat, wordt overtollig plastic bijgesneden en wordt de spiegelmontage op het glas aangebracht. Het glas wordt gedurende het hele proces meerdere keren geïnspecteerd en gereinigd om te zorgen dat het volgens de hoogste kwaliteitsnormen is vervaardigd. Na een laatste inspectie is het voltooide onderdeel nu klaar voor verzending.

Wat is de afgescheiden beugel? Verschillende nieuwe GM- en Ford-voorruiten hebben een wegbreekbeugel. Dit verwijst naar de spiegelknop op de voorruit. Met deze spiegelknop in stijl kan de achteruitkijkspiegel losklikken wanneer de passagiersairbag wordt geactiveerd. Als de achteruitkijkspiegel niet is afgebroken, bestaat de mogelijkheid dat de spiegel de airbag doorboort waardoor deze niet meer werkt. Het accessoirehulpmiddel dat wordt gebruikt om deze afbreekbare achteruitkijkspiegels te verwijderen, is de MB-4. TIP: Plaats Breakaway-achteruitkijkspiegels terug op het glas voordat u de voorruit installeert. Dit voorkomt dat een nieuw geïnstalleerde voorruit met de kracht wordt verplaatst die nodig is om de spiegel op het glas te klikken.

Hoe is een voorruit gevormd in vorm? Er zijn twee veel voorkomende werkwijzen voor het vormen van een voorruit, zwaartekrachtbuigen en persbuigen. Zwaartekrachtbuigen is langer gebruikt dan persbuigen. Voor het buigen door zwaartekracht rijden twee stukken vlak glas door de oven op een mal die is gevormd als het afgewerkte deel. Terwijl het glas zacht wordt, trekt de zwaartekracht het glas in vorm. Dit paar door zwaartekracht gebogen glas wordt vervolgens bij elkaar gehouden gedurende de rest van het voorruitproces. In een persbuigingsoperatie gaan de enkele lites van glas door een oven op een vlak oppervlak van hittebestendige rollen. Wanneer het glas de oven verlaat, wordt het snel in vorm geperst tussen een mannelijke en een vrouwelijke vorm, gevormd als het eindproduct. Het glas wordt vervolgens afgekoeld en verplaatst naar het volgende proces.

Hoe kan ik bepalen of een backlite voor diversiteit of niet-diversiteit nodig is? De diversiteitsantenne gebruikt een combinatie van antennes om efficiënt te presteren. De meeste diversiteitsantennes worden aangeboden met upgradepakketten voor voertuigen. Een standaard automodel heeft mogelijk alleen de mastantenne, terwijl het luxe luxepakket een diversiteitsantenne in de backlite met de mastantenne kan opnemen. Hoe u de behoefte aan een diversiteitsantenne kunt bepalen, hangt af van het voertuig. De huidige Toyota Camry heeft extra luidsprekers (6 in totaal) op het voertuig dat een diversiteitsantenne gebruikt en slechts 4 luidsprekers op het voertuig dat de niet-diversiteitsantenne gebruikt.

Kan een antenne of verwarmde backlite-clip opnieuw op het glas worden bevestigd als deze is gevallen? Clips of tabs kunnen opnieuw op het glas worden bevestigd. Om te bepalen of de verbinding herstelbaar is, moet het oppervlak van het glas worden geëvalueerd. Als er stukjes glas (spalls) op het oppervlak ontbreken, moet de reparatie niet worden uitgevoerd en moet het glas worden vervangen. Spalls verzwakken het glas en kunnen uiteindelijk leiden tot glasbreuk. Selecteer vervolgens de lijm die moet worden gebruikt om de clips opnieuw te bevestigen. Er zijn een paar bedrijven die een geleidend lijmsysteem produceren dat kan worden gebruikt om de lippen opnieuw te bevestigen. De lijm moet geleidend zijn, zodat de elektrische stroom tussen de lijnen op het glas en het voertuig kan passeren. Volg de aanwijzingen van de fabrikant voor de reparatie. Normale superlijmlijmen werken niet omdat ze niet-geleidend zijn. TIP: Reinig zowel het glasoppervlak als het clipoppervlak van oud vuil. Laat het gerepareerde onderdeel ook de aanbevolen uithardingstijd staan ​​zodat de lijmverbinding volledig is ontwikkeld.

Heeft een gebroken verwarmde rasterlijn op een backlite invloed op de werking van de antenne? Veel nieuwe ontwerpen voor radio- en mobiele telefoonantennes zijn opgenomen in het verwarmde roosterontwerp in de backlite. Als een verwarmde rasterlijn wordt onderbroken, heeft dit invloed op de prestaties van de antenne. De lijnbreuk zal meer opvallen bij het grote publiek naarmate diversiteitsantennes aan populariteit winnen en de behoefte aan traditionele mastantennes verminderen. Er zijn aftermarket-netlijnreparatiesystemen beschikbaar die zowel de verwarmings- als de antennekenmerken van de netlijn kunnen herstellen.

Wat is een regensensor-voorruit? Verschillende voertuigfabrikanten, waaronder Cadillac, Mercedes Benz en BMW, bieden nu voorruitensensoren met regensensor. De regensensor is eigenlijk een klein elektronisch apparaat dat op het binnenoppervlak van de voorruit is gemonteerd. Het apparaat heeft een lens die de aanwezigheid van vocht op het buitenoppervlak van glas detecteert. Wanneer er vocht aanwezig is, wordt een signaal naar de ruitenwisserbesturing gestuurd dat de ruitenwissers automatisch activeert. Dit is een uitstekende veiligheidsoptie voor die mistige periodes waarin een chauffeur vrachtwagens passeert en de weg tegen de voorruit komt. De ruitenwissers worden geactiveerd zonder dat de bestuurder zijn handen van het stuur of zijn ogen van de weg hoeft te halen.

Komt de regensensormodule op de vervangende voorruit? Nee. Op dit moment vereist geen van de ontwerpen van de regensensor dat de sensor door de fabrikant op de vervangende voorruiten wordt aangebracht. De elektronische sensor die zich op de bestaande voorruit in de auto bevindt, moet worden verwijderd en opnieuw op de vervangende voorruit worden gemonteerd.

Hoe is de regensensor bevestigd aan de vervangende voorruit? Er zijn speciale re-attachment kits voor de vervangende industrie, verkrijgbaar via uw lokale autodealer, die kunnen worden gebruikt om de elektronische regensensor opnieuw aan de nieuwe voorruit te bevestigen. De Cadillac-kit bestaat uit tape, reinigingsmiddelen en primers voor het vervangen van de Cadillac-module. De Mercedes / BMW-kit bevat de tape en een nieuwe lens. Instructies voor het aanbrengen zijn opgenomen in alle kits.

Is het normaal dat het HUD-scherm bij fel licht vervaagd lijkt? Fel zonlicht of sterk verblindende omstandigheden kunnen resulteren in een dimmer schermweergave van het hoofd. Het is normaal dat een HUD ‘s nachts helderder lijkt in donkere omstandigheden dan overdag onder de volle zon. Het is niet normaal dat de HUD volledig verdwijnt. Als het display vervaagt wanneer de auto van momentum verandert, zoals bij het nemen van een bocht of versnellen, kan het probleem een ​​systeemfout zijn en wordt het aanbevolen dat een dealer de elektronica controleert. Er is niets in de voorruit waardoor het scherm vervaagt of minder intens lijkt.

Wat is een diversiteitsantenne? Een diversiteitsantenne combineert de ontvangst van verschillende individuele antennes op het voertuig, waardoor het een zeer efficiënt antennesysteem is. De definitie van divers betekent anders, daarom is een diversiteitsantenne in een backlite er een die zou kunnen werken met de mast (zuil) antenne gemonteerd op de auto. De twee verschillende antennes werken samen om superieure AM / FM-radio-ontvangst te bereiken. De Cadillac Seville uit 1998 heeft een diversiteitsantennesysteem dat bestaat uit een antenne in de voorruit en een antenne in de achterwand die samenwerken.

Wat is een niet-diversiteitsantenne? Een niet-diversiteit antennesysteem vertrouwt op slechts één antenne voor ontvangst van radiogolven. Verschillende voorbeelden van niet-diversiteitsantenne omvatten 1) een mastantenne gemonteerd op het voertuig 2) een antenne gedrukt op de achterwand of 3) een set draden gemonteerd in de voorruit. Een niet-diversiteitsantenne zal geen combinatie zijn.

Kan een breuk in een HUD (Heads-Up-Display) voorruit worden hersteld of moet deze worden vervangen? Een breuk in de HUD-voorruit kan worden hersteld als een normale niet-HUD-voorruit. Als het reparatiegebied zich in het HUD-beeldgebied bevindt, kan een reparatie het beeld verstoren en een dubbel of vervormd beeld veroorzaken. Daarom moet worden overwogen om te bepalen of het type en de grootte van de pauze kan worden hersteld zonder HUD-interferentie.

Gepassiveerd glas verwijst naar chemisch gecoat glas. Veel autoglasonderdelen zijn gecoat om de zonwerende eigenschappen of de privacyfuncties te bereiken. De coating kan meestal worden gedetecteerd door het reflecterende, spiegelachtige uiterlijk. Soms hebben deze coatings ook een kleur en kunnen ze het glas blauw, roze of amber doen lijken. De zonnebekledingen worden gebruikt om de ultraviolette en infrarode golflengten van de zon uit te filteren, terwijl de privacybekledingen de zichtbare lichtgolflengten filteren. De golflengten die worden gefilterd door gecoat glas, omvatten de golflengtespectra waarop CB-radio’s, mobiele telefoons, geautomatiseerde tollezers en radardetectors werken. Daarom kan het chemisch gecoate glas interfereren met de werking van elektronische apparaten die een op glas gemonteerde antenne vereisen.

Welk type glas wordt aanbevolen voor een op glas gemonteerde antenne? Glas dat wordt aangeduid als BATCH-glas is compatibel met op glas gemonteerde antennes. Zonne- en privacy-batchglas is niet gecoat zoals het gepassiveerde glas. In plaats daarvan worden de grondstoffen die het glas zijn zonne- of privacy-eigenschappen geven toegevoegd op het moment dat het glas wordt gemaakt. De grondstoffen worden samengesmolten met het zand en andere componenten waaruit glas is opgebouwd. Als het glas eenmaal is gemaakt, heeft het geen andere behandelingen nodig voordat het in glazen autodelen wordt gemaakt. Batchglas is uniform over de dikte van het glas. Gecoate onderdelen worden aan het oppervlak behandeld; het oppervlak heeft andere eigenschappen dan de kern van het glas.

Zijn er speciale tips voor het opnieuw bevestigen van de regensensor? Zorg ervoor dat het glas erg schoon is voordat u de sensor bevestigt. De prestaties van de sensoren zijn afhankelijk van de optisch heldere kwaliteiten van dubbelzijdige tape die wordt gebruikt voor het opnieuw bevestigen van de eenheden. Deze banden moeten ook schoon en vrij van bubbels zijn wanneer ze op het glas worden aangebracht. Eventuele onzuiverheden geven een vals signaal aan de regensensor waardoor deze onnodig wordt geactiveerd.

Waar verwijst de term “Auto-Annuleren” naar in de NAGS-catalogus? De Auto Cancel-notatie betekent dat de elektrische invoer voor het verwarmde backlite-ontwerp automatisch wordt geannuleerd na een opgegeven tijd en / of temperatuur. De meeste verwarmde backlites die tegenwoordig worden gemaakt, zijn voor automatische annuleringssystemen. Er zijn echter een paar onderdelen zoals de Isuzu Trooper-backlites waar een ander met glas verwarmd ontwerp vereist is voor de automatische versus de handmatige systemen. FB4815 is bijvoorbeeld voor een automatisch geannuleerd verwarmd roostersysteem, terwijl FB4816 voor een handmatig geannuleerd verwarmd roostersysteem is. 8-Wat is het verschil tussen een heavy-duty verwarmde achterruit en een standaard verwarmde achterruit? Het zware achterglas is geclassificeerd voor een hogere stroomsterkte. De aanduiding Heavy-Duty (HD) wordt voornamelijk gebruikt op buitenlandse auto’s zoals Honda- en Toyota-voertuigen. Normale binnenlandse voertuigen hadden een vermogen van 22 ampère, terwijl verwarmde backlites in Aziatische voertuigen over het algemeen een vermogen van 11 ampère hadden. Stroomsterkte heeft betrekking op prestatiesnelheid. Hoe hoger de stroomsterkte, hoe sneller het achterglas opwarmt en de vorst van het glas verwijdert. Om tegemoet te komen aan de Amerikaanse markt, ontwikkelden veel buitenlandse autofabrikanten de HD-achterbril om compatibele ontdooiprestaties in de VS te bieden. De zware achterruit is een upgrade, maar deze wisselt niet uit met het standaardontwerp.



Source by Michael Monaghan