Pimp Your Ride door Bougies te wijzigen

Als je echt wat auto-modificatie wilt uitvoeren, is het het beste om eerst voor je motorprestaties te zorgen, want auto-modificatie gaat niet alleen over het veranderen van je carrosseriekits en het installeren van enkele subwoofers om een ​​groef in je geluid toe te voegen. Er is geen autowijziging voltooid als de prestaties van de auto niet state of the art zijn. Voor dit doel kunt u veel advies krijgen. Ik zou specifiek verwijzen naar de bougies van de auto en hun impact op de motorprestaties en hoe u enkele wijzigingen kunt aanbrengen door sommige bougies te vervangen of bougies te laten glijden of de juiste bougies voor uw auto te kiezen door de bougies te beoordelen en te lezen vereisten voor uw auto.

Velen van jullie autoliefhebbers moeten het doel van bougies kennen en weten hoe ze werken. Dus ik zal niet in detail treden. Even een kort overzicht.

Doel van een bougie, hoe werkt een bougie?

De pluggen veroorzaken in feite een ontsteking door zijn bobine in de interne verbrandingskamer van de motor die een kleine vonk veroorzaakt. Dit wanneer het zich verenigt met de lucht en enkele druppels brandstof, creëert het een perfecte combinatie voor een kleine explosie. Deze kleine explosie creëert een druk waardoor de zuigers in de cilinders van de motor bewegen en uiteindelijk een koppel creëert om de nokkenas te bewegen en uiteindelijk begint de auto te bewegen. Zo simpel is het.

Dus de rol van stekkers is een integraal onderdeel van het verplaatsen van een auto. Het is duidelijk dat als de vonk niet van goede kwaliteit is, dit gevolgen zou hebben voor de motorprestaties van de auto, dus om wat autowijziging met betrekking tot stekkers uit te voeren, moet ervoor worden gezorgd dat de stekkers van goede kwaliteit zijn en een betere vonk produceren. om een ​​snelle beweging van een auto te garanderen. Laten we nu eens kijken naar de wijziging of vervanging van de pluggen. Laten we eerst analyseren wat de prestaties van de bougie beïnvloedt. Hun prestaties worden beïnvloed door de volgende factoren.

1) Slijtage van stekkers.
2) De opening tussen centrale en aardelektrode.
3) Voltage voorzien.
4) Hoogte en temperatuur van de locatie.

Om de prestaties of efficiëntie van stekkers te veranderen, moet men proberen de bovengenoemde factoren te veranderen of, als hij bepaalde stekkers gaat vervangen, moet hij de bovengenoemde factoren in gedachten houden. Laten we nu kijken hoe de bovengenoemde factoren de efficiëntie beïnvloeden en hoe u de bovengenoemde factoren kunt wijzigen of gebruiken voor betere prestaties van stekkers en uiteindelijk van de auto.

1) Slijtage.

Bougies moeten door kleine explosies gaan om functioneel te zijn, waardoor ze meer vatbaar zijn voor slijtage. Dus een beschadigde plug of een plug met veel koolstof op zijn punt zal niet voldoende presteren, dus zorg ervoor dat de pluggen altijd in een goede staat zijn, zodat uw auto als geheel efficiënt is of goed presteert. Over het algemeen is de levensduur van een plug ongeveer 10.000 tot 20.000 mijl. Sommige fabrikanten monteren echter bougies die twee of met andere woorden meerdere aardelektroden hebben om de levensduur van een bougie te verlengen. Maar er is waargenomen dat het enkele implicaties heeft voor de brandstofinspuiting van de auto.

2) Bougie-opening.

Dit is de belangrijkste factor voor de prestaties van stekkers. Mensen hebben echter verschillende opvattingen over de tussenruimte tussen de aarde en de centrale elektrode. Sommigen zeggen dat hoe meer de kloof, hoe beter de vonk is. Waar zoals sommigen zeggen dat een kleine opening goed is omdat het een kleine hoeveelheid spanning vereist om de vonk te creëren. Normaal vereist een stekker een zeer hoge spanning van ongeveer 40.000 tot 100.000 volt om de opening te dichten. Ik sta hier open voor suggesties. Vertel me als je suggesties hebt over dit onderwerp. Als u echter echt de opening groter of kleiner wilt maken, kunt u een zeer fijne punttang gebruiken als een plug gapper of bougie gap tool. Trek de aardelektroden met een tang naar buiten om de opening te vergroten. Wees hier echter uiterst voorzichtig en zorg ervoor dat u geen druk uitoefent op de middenelektrode, anders kan de stekker beschadigd raken. Als u de opening kleiner wilt maken, tikt u voorzichtig met de grondelektrode op een hard oppervlak. U kunt een voelermaat gebruiken om de afstand tussen het midden en de aardelektrode te meten.

3) Spanning voorzien

Zoals hierboven beschreven, hebben de stekkers een zeer hoge hoeveelheid spanning nodig om een ​​vonk te creëren, dus gebruik autobatterijen van goede kwaliteit om ervoor te zorgen dat de juiste spanning wordt geleverd om de vonk te creëren.

4) Hoogte en temperatuur van de locatie

De hoogte waar uw auto werkt en de temperatuur waarin uw auto werkt, zijn cruciaal voor de prestaties van uw stekkers. Om deze reden zijn de bougies verdeeld in twee soorten die zijn:

een) Hot Plugs:

Hotplugs zijn de pluggen waarbij het oppervlak van de keramische uitlaatcoating minder in contact komt met het metalen deel van de bougie en dus minder warmte afvoert. Ik zeg de keramische isolator als een uitlaat, omdat de keramische isolatielaag werkt als een warmte-uitlaat. Dus hot plugs zijn goed in slecht presterende auto’s of in koude gebieden. Evenzo zijn ze goed in grote gebieden waar zuurstof minder is om de brandstof te verbranden.

b) Koude stekkers:

Deze pluggen hebben een groter oppervlak van keramische isolatiecoating waardoor ze meer warmte afvoeren en de pluggen koud houden. Koude stekkers zijn het beste voor krachtige motoren of turbomotoren. Als u uitkijkt naar motorupgrades, denk ik dat u ook wat aandacht moet besteden aan uw plugvervanging.

Bovengenoemde factoren zijn nuttig bij het beoordelen en lezen van de vereisten voor bougies voor uw auto. U bent misschien te weten gekomen hoe de bougie kan worden gewijzigd door de opening van de bougies te veranderen en welke bougies beter zouden zijn voor de specifieke vereisten van uw auto.

Source by Muhammad Saad Ul Haque